travponnyn

Alla inlägg under februari 2018

Av Linn Malmström - 26 februari 2018 22:30

Hej!


Jag sa att jag skulle berätta om förra veckan i fredags och att jag skulle blogga mer i helgen,jag tänkte på att blogga mer i helgen jag hade de i tankarna med det blev inte av.


Aja idag har jag gjort ganska mycket,kört båda hästarna,fixat alla stallsysslor,va ute och gick,tvättade,bäddade,plugga matte,ätit,duschat med mera och nu sitter jag här och skriver. (Dock slapp jag att ta in hästarna.)


Frosty fick gå 5 varv på vallen idag. Där bonden har plogat dock har de snöat på där ändå men det går hyfsat att köra där. Så fort jag släppte så gick han upp i galopp typ för att jag har låtit han galoppera nu litegrann ops haha. Men jag satt och höll 2 gånger så han höll sig i trav oftast två "långsidor",kan kanske inte galoppera hela tiden haha.


Ferrarii fick gå 3 varv runt fyrkanten. Ökade sista varvet på näst sista "långsidan" då fick jag inte han att gå i mitten av vägen utan det var nästan som han tryckte mot sidan även om ja svängde hände det inget. Så jag saktade ner kortade tömmen på den sidan och så fick han springa så i mitten av vägen ca 200 meter.


Tänkte om jag skulle lägga upp ett nytt inlägg på bloggen varje dag nu när jag är ledig.


Vi hörs!

Linn

      Bilder från idag.

Av Linn Malmström - 22 februari 2018 19:00

Hejsan igen!


Nu har jag lov fick det idag,egentligen ska vi få det imorgon men imorgon är jag ledig från skolan. För att göra en resa norr ut i helgen.


Vi ska till Ljusdal till Ferrari`s ägare.


Tänkte berätta om veckan på söndag när ja kommer hem eller när det blir.


Men uppdaterar imorgon igen.


Ni får gärna kommentera frågot om hästrana eller mig så svarar jag på de i inläggen framöver ;)


Ha det bra så hörs vi snart igen!

 

Av Linn Malmström - 5 februari 2018 18:00

Hej!


Ja då var det måndag igen.

Idag slutade jag 13:30 så jag var hemma ca 14:00.

Då gick jag på en promenad med Frosty en vän och en annan häst.

Sen blev Ferrarii vaccinerad och efter det fick jag hjälpa veterinären med ett par andra hästar uppe i grannstallet de skulle också vaccineras.


Så nu får Ferrarii ta det lite lungt lite promenader och vila i ett par dagar sen sätter det verkligen igång på allvar. Det har inte hänt så jättemycket på sista tiden men det är bra att vila lite i form också ;).


Vi hörs!

 

Av Linn Malmström - 4 februari 2018 16:00

fredags var det skola sen på kvällen åkte jag och min vän till våra andra vänner och spenderade kvällen och natten där.

lördags blev jag och min vän upphämtade hos min andra vän ca 14.30 sen körde vi hem min vän och handlade sen åkte vi hem.


Idag (Söndags) så har jag tvättat och städat litegrann. Frosty blev riden och Fanny (min syster) gick en långpromenad med en vän och vännens hund. 


Så denna helg har jag inte gjort så mycket med hästarna men imorgon tänkte jag köra Ferrarii.

Vi hörs!

  Fick bli en gammal bild som jag hade uppladdad.

Av Linn Malmström - 2 februari 2018 20:00

En tjej som rider Santa fotade Frosty och Ferrarii förra helgen när vi var i romme under dagen tack!

                                   

Av Linn Malmström - 1 februari 2018 18:27

Hej igen!

Vet inte hur många gånger detta har hänt nu men ja, jag har varit borta igen ja.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva,nu ska jag verkligen försöka göra åtminstonde ett inlägg i veckan nu!

Så nu ska jag tidsinställa något inlägg så hörs vi snart igen!


BIld på hästarna från idag.

   

Inte de bästa bilderna haha!

Presentation


Hej och välkomna till min blogg!

På denna blogg kan ni läsa om min och Frostys travresa! Hoppas ni följer med oss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards